Aanpak

Inhoud voor: groep 1 en 2 

  • Het inzetten van schrijfstrategieën wordt begeleid door de leraar en richt zich vooral op het verkennen van het onderwerp en het 'verzamelen' van informatie 

Inhoud voor: groep 3 en 4 

  • Het inzetten van schrijfstrategieën wordt begeleid door de leraar en richt zich vooral op het oriënteren op het onderwerp, het verzamelen, selecteren en ordenen van informatie en op het reflecteren (vooral op de inhoud en in mindere mate op de vorm). Bij het verzorgen van de tekst gaat het vooral om de lay-out 

Inhoud voor: groep 5 en 6 

  • Het inzetten van schrijfstrategieën wordt aangemoedigd door de leraar waar nodig door hem begeleid. Bij het oriënteren komt meer aandacht voor het doel en publiek. Bij het plannen maken de leerlingen ook een opzet voor hun tekst. Het reflecteren en reviseren heeft betrekking op inhoud (doel, publiek, opbouw van tekst) en vorm (opbouw van zinnen, spelling) 

Inhoud voor: groep 7 en 8 

  • Als groep 5/6 (SLO, z.d.) 

Bron:
SLO. (z.d.). Kerndoel 5. Geraadpleegd op 4 december, van
https://www.slo.nl/thema/meer/tule/nederlands/kerndoel-5/

Maak jouw eigen website met JouwWeb