Succesfeedback: het benadrukken van de sterke punten van het werk van de leerlingen. Hiermee toon je de leerling dat een bepaalde strategie of aanpak heeft gewerkt. Dit stimuleert ze om dat in de toekomst hetzelfde te doen (Surma, 2019).

Interventiefeedback: deze feedback richt zich op het begeleiden. De leerkracht benoemt een punt dat aandacht nodig heeft of zoekt naar een fout in de aanpak. Hij helpt vervolgens door het bieden van een suggestie of het stellen van een vraag (Surma, 2019).

 

 

Bron:

Surma, T., Vanhoyweghen, K., Sluijsmans, D., Camp, G., Muijs, D. & Kirschner. P. (2019). Wijze lessen; twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek. Geraadpleegd op 5 januari, van
https://www.ou.nl/documents/846784/0/Wijze_Lessen_digitaal_160919.pdf/53ce9ca8-c213-ebc6-d674-ac24f78596ef